Korisnička pitanja
FAQ - Pitanja korisnika (HCC - Z100 nove funkcionalnosti na verziji 1.1.4)
U kasi možete napraviti razna “mesta prodaje” za koje će biti vezane njihove korpe, u koje možete da dodajete proizvode tokom dužeg vremenskog perioda. Jedna primena takvih mesta prodaje, jeste zapravo definisanje vaših stolova u ugostiteljskom objektu.
To možete uraditi izborom opcije Podešavanja/Mesta prodaje iz glavnog menija.
1Izborom opcije Podešavanja/Mesta prodaje biće vam prikazan ekran za njihov pregled i definisanje.
Pre definisanja Mesta prodaje, morate imati definisan barem jedan Nivo.
Ukoliko držite restoran, jedan od nivoa može biti, na primer Bašta, a drugi Unutra.
Odaberite tab Nivoi, pritisnite ikonicu sa znakom +, zatim upisite naziv Basta, i pritisnite dugme Zapamti.
2 Sada možete definisati mesta prodaje izborom taba Mesta prodaje, i klikom na ikonicu sa znakom +. Upisite naziv vašeg mesta, npr “Sto 1“, definišite gde se on nalazi (Nivo) i pritisnite dugme Zapamti.
Odaberite tab Nivoi, pritisnite ikonicu sa znakom +, zatim upisite naziv Basta, i pritisnite dugme Zapamti.
3 Ukoliko imate definisana mesta prodaje, prilikom izbora opcije Izdavanje računa, prikazivaće vam se ekran sličan prikazanom na slici.
Kada gost poruči neki artikal, vi ga dodajete na njegov račun biranjem stola za kojim se gost nalazi.
Svaki sto će imati svoju nezavisnu korpu sa proizvodima.
Sada možete promeniti izgled vašeg ekrana i delova aplikacije, tako da odgovara vašem ukusu i potrebama. Možete menjati boju ekrana, boje raznih zaglavlja i slova, staviti pozadinsku sliku koja vam se svidja, ispisivati nazive proizvoda u više linija, prilagoditi izgled vaše korpe tako da vam bude intuitivnija i lakša za rad, promeniti izgled kataloga da vam bude pregledniji, dodati neke prečice i još mnogo drugih izmena sada su vam dostupne u glavnom meniju, biranjem opcije Podešavanja/Ekran.
Prikazaćemo neke od opcija koje su vam dostupne.
1Izborom opcije Podešavanja/Ekran iz glavnog menija, dobićete prikaz ekrana sa opcijama za vizuelnu adaptaciju aplikacije.
Možete dodati pozadinsku sliku, izmeniti boju pozadine, zaglavlja, komandi, kako u samoj aplikaciji, tako i u Katalogu.
Na narednoj sličici pogledajte funkciju prve opcije Prikazuj poslednji dodati artikal.
2 Izborom opcije Prikazuj poslednji dodati artikal u meniju prikazanom na slici 1 (Podešavanja/Ekran), menjate izgled vaše Korpe.
U samoj korpi će sada na vrhu ekrana biti prikazan poslednji dodati artikal, pa ćete imati opciju da brzo unesete izmene vezane za njega.
3 Ukoliko izaberete opciju da se artikli prikazuju putem Pločica u meniju prikazanom na slici 1 (Podešavanja/Ekran), menjate izgled vašeg Kataloga.
Na narednoj sličici možete videti jedan izgled kataloga kada se artikli prikazuju putem pločica. Možete menjati veličinu pločica ili ubaciti slike vaših artikala.
4Izborom opcije da se artikli prikazuju putem Pločica u meniju prikazanom na slici 1 i 2 (Podešavanja/Ekran), menjate izgled vaše Kataloga.
Dole je prikazana jedna od velikog broja mogućih izgleda Kataloga.
5 Medju opcijama ekrana Podešavanja/Ekran iz glavnog menija, imate i mogućnost upaliti ili ugasiti prikazivanje Brzog menija.
Dostupne opcije su Ne prikazuj, Prikazuj i Prikazuj prioritetno.
6Ukoliko odaberete opciju Prikazuj Brzi meni, tada će ekran Izdavanje računa izgledati kao na slici – tj u donjem delu ekrana imaćete dostupan tab kojim prelazite na Brzi meni.
Ako odaberete opciju Prikazuj prioritetno za Brzi meni, tada će se ovaj tab automatski otvoriti prilikom akcije Izdavanja računa.
7 Brzi meni je ekran prikazan na slici.
On se koristi tako što prvo unesete šifru nekog proizvoda na tastaturi, a zatim birate neku od opcija na dugmićima “prečicama” (zaokruženi su žutom bojom).
Više o brzom meniju možete videti u pitanju Kako se koristi brzi meni i PLU oznaka?
8Medju opcijama ekrana Podešavanja/Ekran iz glavnog menija, imate i mogućnost da definišete Prečice koje će se prikazivati u Brzom meniju (oznake F1, F2, F3 i F4) na prethodnoj slici.
Pritiskanjem strelica gore/dole možete promeniti redosled prečica u brzom meniju.
9 Izborom opcije + desno od opcije Prečice, otvara se deo za definisanje nove prečice.
Jedan od primera prečice je prikazan ispod. Odabrali smo Naziv: “Storno“, i izabrali iz padajućeg menija Tip: Storno poslednjeg računa.
Ako izaberete opciju Primeni, prečica će biti dodata u vaš Brzi meni.
AVaš Brzi meni sada izgleda ovako. Opcija Storno računa je dodata medju prečice.
Praćenje stanja vaših zaliha (odnosno stanja u magacinu) možete aktivirati u sekciji Podešavanja/Opšta u glavnom meniju.
1Izborom opcije Podešavanja/Opšta iz glavnog menija, dobićete prikaz ekrana u kome možete izabrati vođenje stanja vaših zaliha čekiranjem opcije Prati zalihe.
Ukoliko ne uključimo podopciju Proveravaj stanja prilikom dodavanja u korpu, kasa će uredno pratiti zalihe (u magacinima će biti prikazano realno stanje), ali nećemo imati izveštavanje kase o zalihama u realnom vremenu (u momentu kucanja računa)
2 Ako izaberete i podopciju Proveravaj stanja prilikom dodavanja u korpu kasa će voditi računa o tome da li se izabrani artikal može dodati u korpu, tj. da li ga ima na stanju.
3 Pretpostavimo da je uključena opcija Proveravaj stanje prilikom dodavanja u korpu.
Prilikom izdavanja računa, dugim klikom na bilo koji proizvod otvara se prozor sa njegovim stanjem (ova opcija se mora uključiti u Podešavanja/Opšta, pa Dugi klik na artikal podesiti na Detalji o artiklu).
Na slici se vidi da proizvoda Rosa ima ukupno 42, a od toga 41 komad u magacinu sa nazivom Prodaja, i 1 u magacinu Rezervacija (avansni magacin).
Više o magacinima možete pročitati u pitanju Kako da proveravam stanje u magacinu?
4Pretpostavimo da je uključena opcija Proveravaj stanje prilikom dodavanja u korpu.
Prilikom izdavanja računa ne morate proveravati da li proizvod imate na stanju, kasa će to uraditi automatski za vas.
Ukoliko pokušate da dodate proizvod koji nije na stanju, iskočiće upozorenje kao na slici.
Izborom Ignoriši upozorenje nastavljamo sa kucanjem, bez obzira što artikla nema na stanju po evidenciji kase, stanje na magacinu se spušta na -1.
Izborom Odustani artikal se neće dodati u korpu.
Izborom Prebaci iz drugog magacina (koji nije Prodajni) imaćemo mogućnosat da odmah izvršimo prebacivanje artikla iz jednog magacina u drugi, tj. Prodajni.
5 Ako ste izabrali opciju Prebaci iz drugog magacina, otvoriće vam se prozor koji prikazuje stanje po svim magacinima.
Zatražili smo prodaju 38 komada artikla čaj, ali je na stanju samo 37. Zbog toga je na ekranu ispisano da je potrebna količina =1. Izaberimo Magacin 1 u kome vidimo da se nalazi još 100 komada istog artikla.
6 U novom prozoru upišite da želite da prebacite 1 artikal u magacin sa nazivom Prodaja.
Pritisnite Zapamti.
7 Nakon što izaberete opciju Nastavi, vratićete se u vašu korpu, u koju je dodano ukupno 38 artikala čaj.
Praćenje stanja vaših zaliha (odnosno stanja u magacinu) možete aktivirati u sekciji Podešavanja/Opšta u glavnom meniju.
1Izborom opcije Podešavanja/Opšta iz glavnog menija, dobićete prikaz ekrana u kome možete izabrati vođenje stanja vaših zaliha čekiranjem opcije Prati zalihe.
2 Ako smo uključili praćenje zaliha, tada nam kroz opciju Katalog glavnog menija, postaju dostupne opcije (tabovi) Asortiman, Magacini i Aktivnosti.
Ponekad će ovde biti dostupan i tab sa nazivom Alarmi, ukoliko u tom trenutku imate proizvode sa negativnim stanjem u magacinu.
3Izborom Asortimana dobijate spisak svih proizvoda vašeg kataloga (kao na prethodnoj slici). Ako izaberete neki proizvod, dobijate prozor sa svim podacima o tom proizvodu.
U tabu Stanje možete videti detalje o količini proizvoda čaj po magacinima, kao i spisak dobavljača za taj artikal.
U ovom slučaju nemamo čaj u Prodajnom magacinu, dok u magacinu sa nazivom Magacin 1 imamo 99 komada. Rezervacija sa stanjem 38 govori da se u korpama koje nisu zatvorene nalazi trenutno 38 komada čaja.
Proizvod možete prebacivati iz jednog u drugi magacin izborom strelice sa desne strane nekog magacina.
4Opcija Prijem se koristi prilikom ulaza robe u magacin. Može se vršiti i Interni prijem (prebacivanje robe iz magacina u magacin).
Ukoliko vršite prijem od Partnera dobavljača, odaberite ga iz padajućeg menija Partner i pritisnite Dalje.
5 Unesite količinu artikala u odgovarajući Magacin i pritisnite Zapamti.
6 Važno je napomenuti da čaj sada nije dodat automatski na stanje, već se pojavila nova aktivnost u tabu Aktivnosti za datog dobavljača.
Aktivnost se mora zatvoriti da bi magacin prihvatio nova stanja, tj da bi se primenile sve promene stanja.
Otvorene aktivnosti imaju ikonicu sata sa leve strane.
7 Pritiskom na zaokruženu aktivnost sa prethodne slike, prikazuje nam se ekran sa svim podacima ovog prijema.
Proverite spisak artikala za koje vršite prijem, i ukoliko je tačan izaberite opciju Zatvori prijem.
Tek tada će artikli biti dodati u magacin, tj u magacinu će se videti (brojčana) promena stanja.
8 Povrat robe dobavljaču se vrši izborom taba Povrat. Procedura je identična kao i za Prijem robe: izaberite Partnera, kliknite na Dalje i imajte u vidu da stanje u magacinima neće biti izmenjeno dokle god ne zatvorite Aktivnost koja je otvorena za ovaj Povrat!
U samoj aktivnosti možete dodati Komentar zbog čega vršite povrat.
9 Otprema robe partneru se vrši izborom taba Otprema. Procedura je identična kao i za Prijem robe: izaberite Partnera, kliknite na Dalje i imajte u vidu da stanje u magacinima neće biti izmenjeno dokle god ne zatvorite Aktivnost koja je otvorena za ovu Otpremu!
U samoj aktivnosti možete dodati Komentar zbog čega vršite otpremu.
A Otpis robe dobavljaču se vrši izborom taba Otpis. Unesite količinu artikla koju otpisujete po svakom magacinu, kliknite na Zapamti i imajte u vidu da stanje u magacinima neće biti izmenjeno dokle god ne zatvorite Aktivnost koja je otvorena za ovaj Otpis!
U samoj aktivnosti možete izabrati iz padajućeg menija razlog (Tip) otpisa robe (Rizik poništenja, Rizik od kvara, Rizik od loma, Krađa, Isticanje, Prirodni otpad..).
B Popis robe se vrši izborom taba Popis. Unesite količinu artikla koju ste popisali po svakom magacinu, kliknite na Zapamti i imajte u vidu da stanje u magacinima neće biti izmenjeno dokle god ne zatvorite Aktivnost koja je otvorena za ovaj Otpis!
Nije moguće izvršiti popis nekog magacina ukoliko postoje otvorene aktivnosti u tom magacinu (na slici se takvo obaveštenje prikazuje ikonicom katanca).
Praćenje stanja vaših zaliha (odnosno stanja u magacinu) možete aktivirati u sekciji Podešavanja/Opšta u glavnom meniju.
Izaberite opciju Prati zalihe.
1Izborom opcije Podešavanja/Opšta iz glavnog menija, dobićete prikaz ekrana u kome možete izabrati vođenje stanja vaših zaliha čekiranjem opcije Prati zalihe.
2 Ako smo uključili praćenje zaliha, tada nam kroz opciju Katalog glavnog menija, postaju dostupne opcije (tabovi) Asortiman, Magacini i Aktivnosti.
Ponekad će ovde biti dostupan i tab sa nazivom Alarmi, ukoliko u tom trenutku imate proizvode sa negativnim stanjem u magacinu.
3Izborom taba Magacini prikazaće vam se lista vaših magacina, ako ste selektovali opciju Grupisano.
“Ugradjeni” su magacini Prodaja – sa kog se oduzima prilikom prodaje, i Rezervacija gde se prebacuju rezervisani artikli (kod izdavanja avansa ili započete korpe, npr). Magacin Rezervacija neće biti prikazan ako ništa u tom trenutku nije rezervisano.
Ikonica katanca označava da postoje otvorene aktivnosti (u tabu Aktivnosti) za taj magacin.
4Izborom nekog magacina, možete videti listu proizvoda u njemu, zajedno sa dostupnim količinama.
5 Dodavanje novog magacina se vrši kroz novu aktivnost, na primer kada radite prijem nove robe, tada možete definisati ime novog macina izborom znaka +.
Kada vršite dodavanje novog proizvoda kroz opciju Katalog/Dodaj artikal, tada se taj proizvod automatski smešta u katalog Prodaja.
6 Kako su inicijalno svi proizvodi smešteni u magacin Prodaja, ako želite da ih prebacite u neki novi magacin, to možete uraditi na sledeći način.
U tabu Asortiman izaberite proizvod koji želite da premestite u novi Katalog, izaberite tab Stanje i pritisnite strelicu desnu od magacina Prodaja (ukoliko želite iz njega da premestite u neki drugi magacin)
7 Ako želite, na primer, da prebacite 3 komada proizvoda Domaća kafa u Magacin glavni, upišite broj 3 na odgovarajuću crtu i pritisnite Zapamti.
Ovde, takodje, postoji opcija dodavanja novog magacina, pritiskom na opciju +.
Ukoliko vršite prijem ili povrat robe, otpremu, otpis ili popis artikala, tada se za sve ove radnje automatski formiraju i otvaraju nove “aktivnosti” na vašoj kasi. Na primer, ukoliko danas radite prijem robe od dobavljača “Kifla promet”, tada će prilikom unosa prvog artikla u vaš magacin na kasi koji danas primate (neka to bude 50 komada slanog štapića), biti otvorena nova aktivnost (koja ima cilj da čuva zapis o kompletnoj nabavci od ovog dobavljača danas). Kada u magacin kase budete dodavali naredni artikal, koji je stigao (na primer, 30 komada pereca), one se automatski dodaju u istu aktivnost, jer je tip aktivnosti ostao isti (Prijem), kao što je i dobavljač ostao isti.
Kada završite sa kompletnim prijemom robe od ovog dobavljača, potrebno je da otvorenu aktivnost i zatvorite! Tek tada će izvšiti promene stanja u vašem magacinu, tj. ažuriraće se brojčano stanje svih primljenih proizvoda odjednom.
1Listu svih aktivnosti možete videti otvaranjem taba Aktivnosti, u sekciji Katalog glavnog menija.
Aktivnosti koje su otvorene imaju sa leve strane ikonicu sata sa kazaljkama.
Zatvorene aktivnosti će umesto te ikonice imati upisano tačno vreme zatvaranja aktivnosti.
2 Pritiskom na neku aktivnost u listi aktivnosti, možete videti njene detalje. Na slici videmo prikaz aktivnosti Prijema robe u Prodajni magacin, koja nije zatvorena.
U ovom slučaju, 20 komada Rose 0.33 biće dodato na stanje tek kada pritisnemo dugme Zatvori prijem.
3Aktivnost možete i sami napraviti, pritiskom na znak +.
Nakon toga je potrebno iz padajućeg menija izabrati koji je tip aktivnosti.
Neophodno je voditi računa o tome da su neke Aktivnosti medjusobno konkurentne, pa ih nije moguće raditi u isto vreme, tj. jednu morate zatvoriti da biste drugu otvorili. O tome će te biti informisani iskakanjem porukice na ekranu sa detaljima.
Podaci o partnerima se nalaze u glavnom meniju, pod opcijom Partneri. Detaljnije uskoro..
FAQ - Pitanja korisnika (HCC - Z100 nove funkcionalnosti na verziji 1.1.3)
Kada ste formirali vašu korpu sa proizvodima i potvrdili je, možete taj račun poslati i na mail.
1Izaberite tri tačke u gornjem levom uglu.
2Otvoriće vam se padajući meni u kome možete odabrati opciju slanja računa na eMail.
3Upišite eMail adresu klijenta kome šaljete račun.
U ovom slučaju, možete se odlučiti da klijentu ne odštampate fizički račun izborom opcije Ne štampaj.
Klikom na dugme Štampa, klijentu će biti izdat račun.
Dodavanje nove e-mail adrese ili promena postojeće se vrši u sekciji Podešavanja/Račun glavnog menija.
Potrebno je da se odlučite da li ćete dodati vašu gmail (google) adresu, ili neku drugu (npr yahoo, outlook ili e-mail adresu domena vaše firme).
Ako dodajete gmail adresu, ispod ćemo opisati postupak.
Ukoliko dodajete neku drugu adresu, predjite na naredno pitanje “Kako da promenim e-mail adresu sa koje šaljem račune (ostalo)?”
Možete koristiti samo jednu mail adresu za slanje vaših računa.
1Izaberite opciju Podešavanja/Račun iz glavnog menija
2Na ekranu će biti prikazana dva taba.
Prvi, sa nazivom ŠTAMPA, koristi se za izmenu teksta koji će se pojavljivati na vašem računu.
Izaberite drugi tab sa nazivom EMAIL.
3Račune možete slati sa gmail naloga, ili nekog drugog naloga (tab Ostali).
Ovde ćemo objasniti proceduru postavljanja vašeg gmail maila.
4Podešavanjem Naslova i Sadržaja kao na slici, mail u kome se šalje račun će u naslovu imati samo (!) broj računa, a u tekstu maila će pisati tekst “Racun broj “, nakon koga će biti ispisan i broj računa.
Ovo je naš predlog formatiranja maila, a vi ga možete izmeniti u skladu sa vašim potrebama.
5Da biste upisali vitičastu zagradu (koja je neophodna ukoliko želite da prenesete broj računa u sadržaj maila), morate promeniti tastaturu izborom naredne 2 opcije prikazane na slici.
Nakon toga će vam biti prikazana tastatura koja sadrži vitičastu zagradu, tj karaktere { i }.
6 Unesite podatke svog gmail naloga, izborom opcije Prijavi se.
7Odaberite opciju Koristite drugi nalog ili iskoristite postojeći ukoliko ste već ulogovani.
8Unesite svoju gmail adresu, i pritisnite dugme Dalje.
9Unesite svoju lozinku i pritisnite dugme Dalje.
Nakon ovoga, Gmail će vam najverovatnije tražiti dodatnu dozvolu da se uloguje na vaš nalog, najčešće je to vaša potvrda putem mobilnog telefona.
Gmail, kao jako sigurna platforma, tražiće dodatnu verfiikaciju, da verujete našem programeru koji je napravio aplikaciju na vašoj kasi. Potrebno je da potvrdite da znate da će ova aplikacija slati mailove putem vašeg naloga.
Izaberite opciju Napredno.
Izaberite opciju Idite na ePOS.
Dozvolite vašoj kasi da šalje mailove u vaše ime izborom opcije Dozvoli.
Nakon što ste uneli vašu gmail adresu, možete sebi poslati testni mail, da biste proverili da li su podešavanja dobra.
Izaberite opciju Pošalji testni mail.
Uskoro..
FAQ - Pitanja korisnika (HCC - Z100 nove funkcionalnosti na verziji 1.1.0)
Svi kontakt podaci tehničke podrške stoje u sekciji Podrška glavnog menija na vašoj kasi. Možete kontaktirati naš ili Telekomov kontakt centar, napisati nam mail ili pogledati da li se vaše pitanje već nalazi u sekciji najčešće postavljanih pitanja.
1 Izaberite sekciju Podrška iz glavnog menija
2 Odaberite vama najjednostavniji način komunikacije i ne oklevajte da nas kontaktirate ukoliko vam je potreban savet ili podrška.
Princip izdavanja avansnog računa objašnjen je u priloženom dokumentu Poreske uprave, a na Vašoj fiskalnoj kasi avansni račun se izdaje na sledeći način.
1Kada izdajete prvi avansni račun, potrebno je da popunite vašu korpu sa proizvodima, i da odete na deo za plaćanje
2 Pritisnite strelicu na dole, a zatim kao Račun iz padajućeg menija odaberite Avans.
3 Primetićete da je sada račun grupisan po poreskim stopama.
To je zato što Poreska uprava očekuje da sami raspodelite na koju (poresku) stavku iz računa polažete novac koji je dobijen za avans.
4Ako pritisnete, na primer, strelicu levo od oznake Avans (F) videćete koji sve proizvodi na tom računu imaju poresku stopu sa oznakom F.
5 Možete odabrati neko Vreme uplate iz prošlosti kada nam je uplata (na račun) legla.
6Ukoliko ste dobili, npr 12000,00 din avansa, njih možete raspodeliti po poreskim stavkama po savetu vašeg računovođe. Na primer, to možete uraditi kao na slici.
Izaberite način plaćanja, a zatim pritisnite Štampa da bi ste odštampali avansni račun
7 Odštampani račun će imati naziv Avans Prodaja.
Važno je da registrujete broj prvog avansnog računa koji ste izdali jer će se svi naredni računi vezani za ovu korpu referencirati jedan na drugi.
U ovom slučaju, to je broj 386.
8Ukoliko želite da izdate novi avansni račun ovom kupcu (za istu korpu), pogledajte odgovor na pitanje “Kako da izdam novi avansni račun?“.
Ukoliko želite da zatvorite račun, pogledajte odgovor na pitanje “Kako da zatvorim avansni račun?“.
Ako vam je kupac već uplatio avans za neku korpu, ali treba da uplati i naredni avans (ratu?) za tu istu korpu, takve uplate moraju da se povežu medjusobno na vašoj kasi. Opisaćemo proceduru izdavanja tog novog avansnog računa koji mora da bude povezan sa prethodnim, tj poslednjim avansnim računom za tu korpu.
1Kada izdajete novi avansni račun, potrebno je da u žurnalu pronadjete poslednji izdati avans za tu korpu.
U našem slučaju to je avans od 12000,00, a možemo ga pronaći i po broju 386.
Izaberite taj avans (pritisnite ga).
2Biranjem tog avansa iz žurnala, otvaraju vam se dostupne funkcije za taj račun.
Odaberite funkciju Novi avans.
3Prikazaće vam se sadržaj korpe za koju uplaćujete avanse.
Ukoliko je sve u redu, pritisnite zeleni znak za dalje.
4U gornjem desnom uglu je prikazan ukupan iznos računa, a po poreskim stavkama je razvrstan samo ostatak računa koji nije plaćen i za koji možete da uplatite novi avans.
5 Ukoliko novi avans iznosi, npr 1000,00 dinara, rasporedite taj novac po stavkama.
Izaberite način plaćanja, a zatim pritisnite Štampa da bi ste odštampali avansni račun
6 Račun koji ste izdali za ovaj avans je prikazan na slici desno.
On sadrži referentni broj na prethodni avansni račun za ovu korpu, u ovom slučaju, broj 386.
7 Svaki naredni avans za ovu korpu ili zatvaranje računa za ovu korpu mora biti vezano za poslednji primljeni avans, u ovom slučaju za avansni račun sa brojem 387.
8Ukoliko želite da izdate još neki avans za ovu korpu, tada ćete ponoviti proceduru opisanu ovde, ali ovaj put u žurnalu krenuti od avansnog računa sa brojem 387, jer je on poslednji.
Ukoliko želite da zatvorite račun, pogledajte odgovor na pitanje “Kako da zatvorim avansni račun?”.
Po zahtevu Poreske uprave, da bi se zatvorio avansni račun prvo treba da se pokrene refundacija poslednjeg izdatog avansa. Takva refundacija će sabrati sve izdate avanse, a neće samo refunditati poslednji. Tek nakon što se izvrši refundacija, može se napraviti konačni račun.
Opisaćemo celu proceduru.
1Pronadjite u žurnalu poslednji izdati avans za vašu korpu. U našem primeru, to je avans sa brojem 387.
Biranjem tog avansa iz žurnala, otvaraju vam se dostupne funkcije za taj račun.
Odaberite funkciju Refundacija.
2Odaberite opciju Refundiraj sve.
3Izlistaće vam se svi uplaćeni avansi, razvrstani po poreskim stopama.
Ako je sve u redu, potvrdite pritiskom zelene ikonice.
4Unesite identifikaciju kupca, odaberite način plaćanja i pritisnite Štampa.
5Odštampani račun će imati naziv Avans Refundacija.
U sebi sadrži referentni broj ka poslednjem avansnom računu, u ovom slučaju broj 387.
6Nakon što ste izvršili refundaciju avansa, sada možete izdati Konačni račun.
Pronadjite u Žurnalu vašu refundaciju, i izaberite u njoj opciju Konačni račun.
7 Izlistaće vam se sadržaj korpe.
Ukoliko je sve u redu, pritisnite zelenu ikonicu za nastavak.
8Ovoga puta je Račun tipa Promet.
Odaberite opciju Plaćanja i pritisnite Štampa da biste odštampali Konačni račun.
9Odštampani račun će imati naziv Promet Prodaja.
Prikazan je na slici skroz desno. U sebi sadrži referentni broj na Avans Refundacije.
Dakle, od samog početka, za ovu prodaju smo generisali ukupno četiri računa: 2 Avansa Prodaje (za 2 avansa), 1 Avans Refundacije (jer refundacija mora da se uradi pre Konačnog računa) i jedan klasični račun Promet Prodaja
Sva četiri računa su povezana sa referentnim brojevima, pogledajte sliku.
U vašoj praksi, referentni brojevi neće slediti jedan za drugim kao na slici (386-387-388), već će medju njima biti veća razlika.
Ova funkcionalnost je dodata sa ciljem da pojednostavi i približi rad na digitalnoj fiskalnoj kasi onima koji su navikli na rad sa “starim” kasama. Brzi meni vole da koriste prodavci koji pamte svoje proizvode po šiframa.
1 Brzi meni se nalazi u novom tabu, na dnu ekrana sekcije Izdavanja računa.
Njemu možete pristupiti pritiskom na prikazanu ikonicu ili prevlačenjem ekrana sa desno na levo.
2 Brzi meni je ekran prikazan na slici.
On se koristi tako što prvo unesete šifru nekog proizvoda na tastaturi, a zatim birate neku od opcija na dugmićima “prečicama” (zaokruženi su žutom bojom).
3 Upisivanjem šifre 1231234, i pritiskom “prečice” PLU, artikal sa šifrom 1231234 će biti dodat u vašu korpu, kao na narednoj slici.
4Izborom opcije PLU, dodali ste artikal sa šifrom 1231234 jednom u vašu korpu.
5 Ukoliko želite da unesete veću količinu proizvoda u korpu, tada upisujete njegovu šifru, ali ovog puta birate “prečicu” X (koja označava operaciju množenja).
6 Kasa će prepoznati da se u vašem katalogu pod šifrom 1231234 nalazi hleb.
Na tastaturi unesite količinu, na primer broj 6.
7 Nakon unosa količine (broj 6), treba pritisnuti znak strelice.
Na taj način ćete dodati 6 hlebova u vašu korpu, kao na narednoj slici.
8Izborom opcije X, i dodavanjem količine 6, dodali ste artikal sa šifrom 1231234, tj. hleb, šest puta u vašu korpu.
9 Ako niste sigurni koji se artikal nalazi pod šifrom 1231234, tada izaberite prečicu ?.
Kasa će prepoznati da se u vašem katalogu pod šifrom 1231234 nalazi hleb, i to će ispisati na ekranu.
Pored 3 upravo opisane “prečice” (PLU, X, ?), možete i sami definisati svoje “prečice”, pa ih podesiti da stoje umesto dugmića sa oznakama F1, F2, F3 i F4.
Više o tome pogledajte u narednom pitanju.
Ukoliko neki proizvod često prodajete, kao na primer papirnu kesu, tada možete napraviti “prečicu” za taj proizvod, što vam ubrzava njegovo unošenje u korpu vaših proizvoda. Prečica se generiše na sledeći način.
1 Iz glavnog menija, odaberite opciju Katalog
2 Iz kataloga proizvoda odaberite proizvod čiju prečicu želite da napravite.
Pritiskom na taj proizvod ulazite u njegove detalje koje možete izmeniti.
3 U detaljima proizvoda, na samom dnu postoji nova opcija Prečica.
Uključite njen klizač (tj. postavite ga u zeleni položaj).
Nakon toga pritisnite dugme Zapamti.
4Nakon što ste definisali vaše prečice, primetićete kakvu ste izmenu napravili kada izaberete opciju Izdavanje računa
5 Na dnu ekrana se sada vide prečice ka vašim proizvodima, u ovom slučaju to su “papirna kesa” i “kutija”.
Pritiskom na “papirnu kesu” dodajete je u vašu korpu.
Po novoj Izmeni pravilnika o fiskalizaciji, korisnici koji pružaju uslugu služenja hrane i pića sa konzumacijom na licu mesta (sifra delatnosti 5610 i 5630), ne bi smeli da pitaju goste na koji način plaćaju uslugu. Od sada se, pod gotovinom, podrazumeva više načina plaćanja. Sada se instant plaćanje, plaćanje gotovinom, plaćanje karticom, kao i čekom, vodi (samo!) kao plaćanje gotovinom u evidenciji Poreske uprave. Detaljnije o izmeni možete pogledati na linku Izmena pravilnika
Naša kasa ovde nudi jedinstvenu prednost na tržištu, omogućavajući vam precizniju internu evidenciju po načinima plaćanja. Na primer, možete generisati zasebne izveštaje o kartičnim plaćanjima i plaćanjima gotovinom, te imati evidenciju o količini gotovine u vašoj kasi. Ove dve grupe plaćanja u Poreskoj upravi, kao i na većini kasa na tržištu se ne mogu razdvojiti.
1Na donjoj slici možete videti predložene načine plaćanja (Podešavanje/Opcije plaćanja).
Tip je ono što vidi Poreska uprava, a Naziv plaćanja je vaš interni naziv, koji je vezan za vašu kasu.
Kao što vidite, na vašoj kasi možete razdvojiiti slučajeve kada vam korisnik zaista plati gotovinom, ili, npr. karticom.
2Kada vam korisnik zatraži račun, a vi ne znate čime će vam platiti, možete mu, na primer, izdati račun sa selektovanom opcijom Gotovina (naziv je Gotovina, a i tip je Gotovina)
3U praksi, kada gostu donesete račun, može se dogoditi da on nema dovoljno gotovine, i ipak želi da plati karticom.
To NE ZNAČI (!) da treba da se vratite na kasu i izdate novi račun sa selektovanom opcijom plaćanja kartica/Gotovina.
Primite uplatu i predajte mu račun koji je već generisan (u koraku 2) sa Nazivom plaćanja Gotovina.
4Radi vaše interne evidencije i klasifikacije, vi NAKNADNO možete podesiti ispravnu Opciju plaćanja koja se dogodila.
U sekciji Žurnal izaberite račun i pritisnite opciju Detalji.
5Otvaranjem detalja računa, videćete da je kao Naziv tog plaćanja upisana Gotovina.
Pritisnite strelicu na dole, desno od naziva Gotovina.
6Promenite Naziv plaćanja u kartica.
Da rezimiramo, ovo plaćanje će se u Poreskoj upravi i dalje voditi kao plaćanje gotovinom jer je Tip plaćanja i dalje Gotovina, ali vaš interni naziv je kartica.
7Zbog toga u vašim Žurnalima i Izveštajima možete voditi precizniju evidenciju o načinima (=nazivima) plaćanja, i razlikovati gotovinu od kartice ili, npr, čeka.
8 Za korisnike čija je šifra delatnosti 5610 ili 5630, obavezno je da bude selektovana opcija Horeca u sekciji Podešavanja/Opšta (kao što je prikazano na slici).
Za uključivanje opcije Horeca, molimo vas, kontaktirajte naš kontakt centar telefonom na 011/207-3030 ili nam napišite mail na fiskalizacija@zeta.rs.
FAQ - Pitanja korisnika (HCC - Z100 verzija 1.0.0)
Sažeto uputstvo za korišćenje fiskalne kase možete preuzeti sa ovog linka: HCC Z100 uputstvo kraće.
Detaljno korisničko upustvo možete preuzeti ovde.
Predlažemo da pročitate ostala najčešće postavljana pitanja, u kojima smo se potrudili da korisnicima približimo korišćenje svih funkcija kase. Ne oklevajte da nas kontaktirate za dodatna pitanja.
Kod sebe imate model kase HCC-Z100 kao i SIM karticu koju je obezbedio Telekom. Da bi ste pokrenuli vašu kasu, neophodno je da ste od poreske službe dobili:
- bezbednosni element veličine SIM kartice
- njemu pripadajući PIN
- Otvoriti odeljak sa zadnje strane uredjaja u kome se nalazi baterija i slotovi za kartice
- Plavu bateriju izvaditi iz svog odeljka (da biste napravili prostor za manevrisanje karticama), ali bateriju nemojte isključivati iz svog konektora
- U ugašen uređaj u slot koji je označen sa SIM1 ubaciti SIM karticu koju ste dobili od Telekoma. Donji od dva.
- Nakon toga ubacite bezbednosni element koji ste dobili od Poreske uprave, u slot koji je označen sa PSAM 1. To je slot koji se nalazi ispod plave baterije, i on ima dva nivoa/odeljka, jedan je bliži vama, a drugi bliži ekranu uredjaja. Bezbednosni element treba ubaciti u odeljak koji se nalazi dalje od vas (pogledajte sliku).
Velikim krugom su zaokružena 2 slota u koji se mogu ubaciti bezbednosni elementi.
Manjim krugom su zaokruženi pinovi koji moraju biti vidljivi ako ste bezbednosni element stavili u dobar odeljak.
1 Sve neophodne aplikacije za rad kase su već instalirane na uređaju.
Nakon paljenja uređaja automatski se podižu dve neophodne aplikacije za funkcionisanje kase: Cube i ePOS.
2 Kratkim pritiskom na srednje dugme, vratite se na glavni ekran uređaja sa svim prikazanim aplikacijama.
LPFR je sada zaključan (prikazana je ikonica katanca u gornjem levom uglu).
Takav status je očekivan
3 Izaberite ePOS aplikaciju sa glavnog ekrana.
Otvoriće se ekran ePOS aplikacije za unos administratorske šifre. Unesite 1234, a zatim pritisnite dugme Pošalji.
Savetujemo da naknadno promenite šifru.
4 Unesite PIN za bezbednosni element koji je korisnik dobio od Poreske uprave. Nakon unosa PINa, pritisnite dugme OK.
Ovim korakom otključavate LPFR.
5 Pred vama je prikazan glavni ekran aplikacije ePOS.
U gornjem levom uglu ekrana se, umesto katanca, sada vidi ikonica dve strelice koje kruže, što je simbol za aktivan i otključan LPFR.
Poslednjih 5 koraka možete pogledati na našem videu na linku: Paljenje kase
Sačekajte da terminal preuzme konfiguraciju sa poreske uprave.
6 Konfiguracija sa poreske uprave je pokupljena, ako se ispiše poruka o tome na ekranu.
Ukoliko niste primetili poruku na ekranu, možete proveriti da li su se pojavile stavke za poreske stope izborom glavnog menija (tri vodoravne crte u gornjem levom uglu aplikacije ePOS), a zatim izborom stavke O programu. Tada će se prikazati ekran kao na slici.
Ukoliko su se pojavile stavke u delu ekrana ispod naslova Poreske stope, to znači da je konfiguracija preuzeta.
NAKON OVIH 6 KORAKA VAŠA KASA JE SPREMNA ZA RAD!
Postoji više načina dodavanja artikala:
- ručno, dodavanjem jednog po jednog artikla na samoj kasi
- možete importovati sve proizvode odjednom u vašu kasu, popunjavanjem odgovarajuće excel tabele vašim proizvodima
- pomoću web portala
Ukoliko želite artikle da dodajete (ručno) sami u vašu kasu, Dodavanje artikla se vrši biranjem opcije Katalog iz glavnog menija. Možete pogledati naš video sa uputstvom klikom na link: Dodavanje artikla ili ispratiti uputstvo sa slikama ispod.
1 Dodavanje artikla se vrši kroz opciju Katalog
2 Klikom na Katalog dobijate ekran na kome postoji mogućnost da odaberete znak + kako biste dodali artikal
3 Klikom na + otvoriće vam se polja: Šifra (Ukoliko artikal ima šifru unosi se ovde), Naziv, GTIN (unosi se međunarodni kod ukoliko postoji informacija o istom), Jedinica mere (zavisno od potrebe artikla može se odabrati komadni artikal ili na meru), Cena, Putanja (odabir foldera u kome će artikal biti smešten), Poreske oznake (PDV oznaka poreske stope koja se primenjuje na artikal)
NAPOMENA:
Polja ŠIFRA, GTIN I PUTANJA nisu obavezna, ostala polja su obavezna. Kada jednom kreirate šifru artikla, ne postoji mogućnost njene promene. Ostala polja možete menjati po potrebi.
Popunjenu tabelu nam prosledite u mail-u sa naslovom “Tabela sa proizvodima” na adresu tehničke podrške servis@epos.rs. Proizvodi iz tabele će u najkraćem roku biti importovani u vašu kasu.
Nakon što smo ispravno pokrenuli kasu (podigli aplikacije CUBE i ePOS i u statusnoj traci vidite obaveštenje ZetaCube LPFR Aktivan Povezan) možemo odabrati opciju u ePOS aplikaciji – Izdavanje računa.
1 Da bismo izdali račun neophodno je da imamo već ima definisane artikle u samoj aplikaciji ePOS koje želite dodati u svoj račun
Ako želite da proverite da li imate kreirane artikle, proverite sadržaj u opciji Katalog
2 Ukoliko proveravate sadržaj Kataloga, on mora da ima već definisane foldere, i artikle u njima (kao na slici).
Ukoliko artikala nema, potrebno je prvo uneti artikle, da biste generisali račun
3 Pod pretpostavkom da su artikli već uneti u aplikaciji ePOS sledeći korak će biti izbor artikala za koje kucamo račun
Čim pritisnete KRATKO artikal iz sadržaja on će biti dodat u vašu korpu (povećaće se iznos u korpi)
Ako DUGO pritisnete artikal, pojaviće vam se opcija biranja količine
4 Klikom na opciju Dalje prelazimo na odabir opcija plaćanja.
Sadržaj korpe možete proveriti pritiskom na ikonicu korpe
5 Nakon što smo odabrali način plaćanja biramo opciju Štampa kako bismo odštampali fiskalni račun.Ostala polja možete menjati po potrebi.
Pregled svih otkucanih računa možete videti u opciji Žurnal.
1 Izaberite opciju Žurnal iz glavnog menija.
2 Iz spiska računa pronađite račun koji želite da refundirate. Dovoljno je da kliknete na isti kako bi Vam se otvorile sve mogućnosti ovog polja.
3 Mogu vam biti dostupne 3 opcije:
Detalji (možete proveriti sve detalje računa – naziv artikala, količinu, cenu, iznos, način plaćanja i td)
Kopija (ukoliko Vam je potrebna kopija ovog računa, klikom na ovu opciju će izaći kopirani račun)
Refundacija (odabirom ove opcije prvo dobijamo pregled artikala koji su u okviru tog računa, klikom na opciju dalje pa štampa završavamo proces refundacije računa.
NAPOMENA:
Ovako refundirani računi će i dalje biti prikazani u opciji Žurnal.
Ukoliko izdate kopiju takvog refundiranog računa, na dnu će se dodatno pojaviti podaci o kupcu, sa linijom za potpis (slično NI obrascu).
Ovu opciju često koriste preduzetnici radi lične evidencije.
Ako vam se na računu ispisuje poruka OVO NIJE FISKALNI RAČUN, to je verovatno zato što je kasa ostala u modu za vežbanje, tj modu za OBUKU. Tada izdati računi ne idu ka Poreskoj upravi.
Pogledajte odgovor na naredno pitanje “Kako da izadjem iz moda za Obuku?”
Ukoliko se fiskalna kasa nalazi u modu za Obuku, tada možete vežbati rad na vašoj kasi.
Svi proizvodi koje unesete na kasi, ostaće zapamćeni u Katalogu, ali izdati računi neće biti fiskalizovani, i na njima će se ispisivati poruka “Ovo nije fiskalni račun”. Takvi računi neće odlaziti ka Poreskoj upravi.
Kako izaći iz moda za Obuku?
1 Proverite da li je kasa ostala u modu za Obuku izborom opcije Podešavanja/Opšta
2 Natpis Obuka na crvenom delu ekrana, je naslov koji označava da smo u modu za Obuku
Isključiti mod za Obuku pritiskom na zeleni klizač
Pritisnuti Zapamti
NAPOMENA:
Nakon izlaska iz moda za obuku, svi računi će biti fiskalizovani.
LPFR (Lokalni Procesor Fiskalnih Računa) mora biti u statusu: aktivan i povezan da bi bio povezan sa Poreskom upravom i prosledjivao transakcije ka Poreskoj upravi. Kako aktivirati LPFR ako on nije aktivan?
LPFR ne može biti aktivan ako niste ubacili bezbednosni element ili ste ga ubacili u pogrešan slot.
1 Ukoliko Vam u gorenjem levom uglu ekrana, umesto strelica koje se vrte u krug, stoji prikazana ikonica pauze (dve uspravne debele crte), to znači da je LPFR neaktivan
2 Status LPFR-a, takođete možete proveriti u statusnom baru, prevucite ekran prstom odozgo na dole. Ako piše ZetaCube LPFR Neaktivan imate jasan znak da je LPFR neaktivan.
3 Ako u kasu nije ubačen bezbednosni element, onda je potrebno da ga ubacite da biste aktivirali LPFR.
Ugasite kasu, pomerite plavu bateriju (ne isključujte je!) i u bacite bezbednosni element u slot PSAM1 kao na slici.
4 Ako je u kasu već ubačen bezbednosni element, proverite da li je u dobrom slotu. Ne sme se nalaziti u PSAM2 slotu (crvena strelica), već u PSAM1 slotu (zelena stralica na slici).
Ugasite kasu, pomerite plavu bateriju (ne isključujte je!) i u bacite bezbednosni element u slot PSAM1.
LPFR (Lokalni Procesor Fiskalnih Računa) mora biti u statusu: aktivan i povezan da bi bio povezan sa Poreskom upravom i prosledjivao transakcije ka Poreskoj upravi. Ako LPFR nije povezan, to znači da je zaključan. Kako ga otključati?
Da bi se LPFR otključao, neophodno je uneti PIN za bezbednosni element, koji ste dobili od Poreske uprave. Možete pogledati naš video klikom na link: Otkljucavanje LPFR ili ispratiti upustvo u slikama ispod.
1 Ukoliko Vam u gorenjem levom uglu ekrana, umesto strelica koje se vrte u krug, stoji prikazana ikonica katanca, to znači da je LPFR zaključan
2 Staus LPFR-a, takođete možete proveriti u statusnom baru, prevucite ekran prstom odozgo na dole. Ako piše ZetaCube LPFR Zaključan imate jasan znak da je LPFR zaključan.
3 Proverite da li na ekranu imate neku porukicu na kojoj piše da unesete PIN. Ukoliko postoji poruka, pritisnite je, a zatim unesite PIN.
4 Ukoliko na ekranu ne vidite više poruku za unos PIN-a, problem možete rešiti restartovanjem ePOS aplikacije.
Kada se ponovo startuje ePOS aplikacija, tada će vam biti ponudjen unos PIN-a i LPFR će se otključati.
LPFR (Lokalni Procesor Fiskalnih Računa) mora biti u statusu: aktivan i povezan da bi bio povezan sa Poreskom upravom i prosledjivao transakcije ka Poreskoj upravi. Ako LPFR nije povezan, to znači da je zaključan. Kako ga otključati?
Ako ste već otključali LPFR, ali je on nastavio da se ponovo sam zaključava, najverovatnije ste (greškom!) na kasi upalili mod za štednju baterije. Kada status baterije padne ispod 15%, tada uređaj pita korisnika da li bi želeo da upali štednju baterije (batery saver mode). Ako ste to prihvatili, onda ste uveli uredjaj u mod za štednju u kome on sam gasi neke servise koji su neophodni za rad fiskalne kase, uključujući i servis koji omogućava komunikaciju sa Poreskom upravom.
Morate ugasiti mod za štednju baterije!
1 Ukoliko Vam u gorenjem levom uglu ekrana, umesto strelica koje se vrte u krug, stoji prikazana ikonica katanca, to znači da je LPFR zaključan
2 Ukoliko je gornja linija statusnog bara na uredjaju crvena, možete biti sigurni da se nalazite u modu za štednju baterije.
3 Prevucite prstom odozgo na dole po ekranu, da vam se otvore opcije za podešavanje uredjaja. Možda će biti potrebno dva puta to da uradite, da biste uočili ikonicu baterije.
Pritisnite je.
4 Na ekranu na slici se vidi da je Štednja baterije u statusu Uključeno.
Morate je isključiti.
Prisnite opciju Štednja baterije.
5 Isključite štednju baterije tako što ćete pritisnuti zeleni klizač sa desne strane.
Nakon toga bi statusni bar trebao da postane crn, i to će biti znak da je štednja isključena.
Sada unesite PIN za bezbednosni element i time ćete otključati LPFR.
Prva i osnovna provera jeste da li kasa ima internet konekciju.
- Ukoliko ste utvrdili da je GPRS aktivan možete nastaviti sa daljom proverom.
- Najčešće samo restart ePOS aplikacije rešava ovakav problem.
Dovoljno je samo zatvoriti aplikaciju ePOS, pa je ponovo pokrenuti. Aplikacija CUBE može ostati aktivna. ePOS restart možete uraditi na sledeći način:
1 Zadržite 2 do 3 sekunde taster u obliku kruga koji se nalazi u sredini donjeg dela ekrana kako bi se izlistale sve pokrenute aplikacije.
Pronaći ePOS aplikaciju i ugasiti je na taster X (u gornjem desnom uglu ekrana aplikacije EPOS) ili prevlačenjem prstom sa leva na desno.
2 Kada ste zatvorili ePOS aplikaciju potrebno je da je ponovo pokrenete izborom iz glavnog menija
Pokrenite je pritiskom na crvenu ikonicu sa oznakom ePOS
3 Nakon pokretanja ePOS aplikacije neophodno je da unesete PIN za bezbednosni element koji ste dobili od Poreske uprave
4 Nakon što ste uneli PIN i ponovo pokrenuli ePOS aplikaciju obavezno proverite „status“ CUBE aplikacije. To možete učiniti na dva načina:
-Pogledajte da li vam se u gornjem levom uglu ekrana prikazuju 2 strelice koje se vrte u krug (kao da jedna juri drugu).
– Proverite da li u statusnom baru stoji obaveštenje ZetaCube LPFR Aktivan Povezan
Ukoliko kasa ima aktivan i povezan LPFR tada možete biti sigurni da kasa komunicira sa poreskom upravom i da možete početi sa kucanjem fiskalnih računa.
Ukoliko želite da dodate neki od načina plaćanja (virman-preko računa, kartica, ček, itd) to možete učiniti izborom opcije Podešavanja/Opcije plaćanja.
Po novoj Izmeni pravilnika o fiskalizaciji,kod korisnika koji pružaju uslugu služenja hrane i pića sa konzumacijom na licu mesta (sifra delatnosti 5610 i 5630), od sada se pod gotovinom, podrazumeva više načina plaćanja. Sada se instant plaćanje, plaćanje gotovinom, plaćanje karticom, kao i čekom, vodi (samo!) kao plaćanje gotovinom u evidenciji Poreske uprave. Detaljnije o izmeni možete pogledati na linku Izmena pravilnika
Naša kasa ovde nudi jedinstvenu prednost na tržištu, omogućavajući vam precizniju internu evidenciju po načinima plaćanja. Na primer, možete generisati zasebne izveštaje o kartičnim plaćanjima i plaćanjima gotovinom,
te imati evidenciju o količini gotovine u vašoj kasi. Ove dve grupe plaćanja u Poreskoj upravi, kao i na većini kasa na tržištu se ne mogu razdvojiti.
1 Izaberite opciju Podešavanja/Opcije plaćanja iz glavnog menija
2 U gornjem desnom uglu ekrana biće vam dostupan znak + (plus) na koji kada kliknete otvaraju vam se polja za unos načina plaćanja.
3 NAZIV (jednom unet naziv više nema mogućnost izmene. Obratite pažnju da pri kreiranju naziv bude ispravan)
TIP (u produžetku ovog polja imaćete dostupan padajući meni u obliku znaka strelice okrenute ka dole. Klikom na nju izlistaće se svi mogući načini plaćanja i prema potrebi se bira neki od njih).
4 Nakon što smo podesili naziv i tip načina plaćanja u donjem desnom uglu ekrana dostupno je dugme ZAPAMTI na koje kada kliknemo čuvamo kreirani način plaćanja.
NAPOMENA:
Obavezno izaberite odgovarajući TIP plaćanja
TIP je ono što “vidi” Poreska uprava, njima Gotovina, Instant placanje, Ček i Kartično plaćanje svi spadaju u istu grupu za neke obveznike, podvode se pod “gotovina”.
NAZIV je ono što vidite samo Vi, na Vašoj kasi, i smatra se podgrupom (podtipom) gotovine, npr. Izveštaje na kasi možete napraviti po “nazivu”, i time sebi razdvojiti količinu prometa koji ide po različitim načinima plaćanja.
Ukoliko želite da koristite svoj POS aparat na ovom uredjaju kao opciju plaćanja, tada je neophodno aktivirati ovu uslugu.
U pitanju je termalni štampač, sa širinom trake 56-57mm i maksimalnim prečnikom od 40mm. Traka sa kupuje u knjižarama. Kako se menja traka možete pogledati u našem videu klikom na link: Zamena trake
Po novom Zakonu o fiskalizaciji, pravna lica više nisu u obavezi da na kraju svakog radnog dana evidentiraju dnevni izveštaj, ali ukoliko to ipak želite da radite zbog određene interne evidencije firme to možete učiniti kroz opciju IZVEŠTAJI.
1 Izaberite opciju Izveštaji iz glavnog menija 2 U ovoj opciji imate mogućnost filtriranja tipa izveštaja (po tipovima računa, po načinima plaćanja, po operaterima, po artiklima i po poreskim stopama) kao i mogućnost filtriranja datuma i vremena izveštaja (kada unesemo filter za datum izveštaja neće biti potrebe da podešavamo i filter za vreme zato što je automatski podešeno računanjane vremena od 00-23:59h
Da li vam kasa zaista traži unos šifre ili je u pitanju unos PIN-a? Ako vam kasa traži ukucavanje šifre nakon svakog izdavanja računa, treba promeniti podešavanja kase.
1 Kasa vam traži šifru ako pred sobom imate ekran kao na slici
2 Izaberite opciju Podešavanja/Korisnici
3 Promenite način odjave kase, da se kasa odjavljuje na zahtev, biranjem opcije Na zahtev
Sada će kasa tražiti šifru samo nakon gašenja ePOS aplikacije, a ne nakon svakog izdavanja računa
Ako se desi da se kasa sama gasi odmah nakon paljenja, i pritom pišti, najverovatnije je detektovan “napad” na kasu (tamper) i ona se zbog toga zaključala, radi sigurnosti. Kasa može detektovati napad, ako neko pokuša da pristupi njenom zaštićenom hardveru, ako se jače lupi, ispadne, itd. Uputstvo za hardverski reset tamper alarma možete pogledati na našem video linku: Hardverski reset tamper alarma, ili ispratiti uputstvo sa slikama ispod:
1 Ako je kasa uključena, isključite je pritiskom na crveno dugme.
Otvoriti slot za bateriju, i raskačite bateriju sa konektora
2 U donjem levom uglu, u slotu sa oznakom TF, postoje dva pina(metalne tačkice žute boje)
3 Spojiti dva pina (najzgodnije metalnom spajalicom koju treba otvoriti tako da ima dva kraja koja naslonimo na pinove)
Dok su pinovi spojeni ponovo priključiti bateriju(voditi računa da konektor bude ispravno okrenut)
4Raskačiti pinove, tj. skloniti spajalicu.
Sada možete upaliti kasu.
Ako je sve uradjeno kako treba, kasa će se pri sledećem uključivanju normalno startovati i neće više pištati.
Ukoliko kasa i dalje pišti znači da pinovi nisu bili spojeni i treba ponoviti postupak.
Kontaktirajte nas
- 011/207 3030
- servis@epos.rs
- Oblakovska 23a